jobbigt

Nu får jag höra att du lever då och då ifrån en vän
och det verkar som att allting är okej.
Jag undrar om du nån gång är tillbaks dit igen.
Och kanske undrar över mig.
Och kanske undrar över mig.

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
och när jag känner så tänker jag på dig.
Allt är så förgängligt allting kan brisera snart,
men du är oförstörd för mig.
Du är oförstörd för mig.

Men tiden har sin rätt att förändras där den går,
och den är hos dig nu, hos dig och din vän.
Jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen.
Aldrig älska dig igen.

Men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem.
Där är himlen lite närmre för mig.
Där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt.
Dit kan jag gå och sakna dig.
Dit kan jag gå och sakna dig.

Men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu,
Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv,
älskade, älskade du.
Älskade, älskade du.


Kommentarer
Postat av: helena

haha okej.... nu blir jag inte alls nyfiken :)

2007-10-29 @ 11:40:17
URL: http://chiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: