Rånet

Hade ställt klockan på 7 i morse i det Riddarloska residenset för att ringa min tandläkare å säja att jag inte kunde komma 7.50 till henne idag.
Jag får tag i hennes sekreterare el nåt och förklarar att jag måste jobba och kan därför inte komma idag.
Allt går bra tills hon nämner att jag ev kan få betala för att jag ringde så sent!
Jag behåller lugnet och frågar va det kalaset kan gå på då.
Då blev kärringen skitnervös el nåt och vägrade svara.
-Ja, det får du ju ta med Raija (tandläkarn) när du ringer eller kommer hit.
-Men varför ska jag betala när jag ringer?
-För du ringde så sent nu så nu hinner vi inte få in nån på din tid.
Det lätt på henne som jag satte hela staben på backen för att jag inte kunde komma och dom inte hann få in nån annan som dom kunde suga pengar ur.
jag tände på alla 10 å skällde ut fanskapet.
- Så du menar att ni tycker att det är rätt att jag ska tacka nej till en 9 timmars dag på mitt jobb och sätta dom i skiten för att jag har en tandläkartid som tar ca 10 minuter?
Om jag hade fått reda på i fredagskväll att jag skulle jobba idag kunde ja ju ändå inte få tag i er på helgen. Skulle jag ta reda på var Raija bodde då och gå hem till henne för att berätta att jag inte kunde komma på måndag för att slippa bli betala??!!! 
Dessutom måste jag ju jobba för att ha pengar för att överhuvudtaget ha råd att komma till er!!
- Ja, det är ju inte säkert att du måste betala men du får ta det med Raija när du pratar med henne.

Om dom gör någon rotfyllning på nån stackare idag så ska dom nog kunna ställa mat på bordet åt sina familjer nästa månad åxå. 
Kanske inte gåslever från Grand hotell men en liten hummer ska dom nog ha råd med.

Elias kan vara lycklig han har inga tänder än och slipper ta sån här skit!!!


  image126



Kommentarer
Postat av: proppan

TOLD YOU SO!!!

2008-01-28 @ 15:14:27
Postat av: helena

haha stackare ;) själv har ja inte varit hos tandläkaren på sisådär 4 år ...oooppss

2008-01-28 @ 18:04:54
URL: http://chiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: