OOOOOOOOOOt

Jag bytte utseendent på bloggen för en kort stund, för att ära det nya året med dess möjligheter. Jag gjorde det alldeles själv, känner mej nästan lite Flotowsk. Skönt att ha en syster som kan hjälpa mej med det tekniska. Jag ska nog åxå lära henne en del om livet. På ålderns höst ska jag avslöja alla mina hemligheter och trix för mina systrar.

Vi har en ny ostoman i släkten. Elias provade alla mögleostar igår med gott humör. Ot, ooot, ot sa han njutsamt upprepade gånger. Den enda osten han va lite tveksam till var den laktosfria getosten som är inköpt på Nossebro marknad. Men det är förståligt, hade min mage klarat det hade jag inte heller nöjt mej med något annat än äkta vara.
Dock är just denna en favorit för undertecknad. Jag ÄLSKAR alla sorters ost men får ju tyvärr inte äta det. Men denna laktosfria i kombination med mina piller funkar hyfsat. Jag tycker om ost så mycket att jag blir upprörd över människor som inte tycker om ost. Jag blir förnärmad och irriterad på att de står över denna möjlighet till njutning. Det är endast på jul som jag unnar mig ost nämligen. Den lagrade hushållsosten, chevre, brie, mögel underbara de äro. Små underverk. Jag tar en mikroskiva av varje sort. Äter upp allt annat på min tallrik i from av köttbullar, skinka osv. Sköjer ur munnen med julmust för att kunna insupa maximal smak av osten. Sån är jag, en enkel själ.



ciao darling ciao



Kommentarer
Postat av: helena

vilken gourmet du e ;)



kul o ses i jul hoppas på att kunna dyka upp på sofias fest me, håller tassarna!



kram

2009-12-30 @ 17:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: