uppsträckning

Jag satt i Kkrona å gafflade om att Sannie å Flåset bara lyssnade på låtarna från "Så mycket bättre". Logiskt och stockholm o mitt hjärta var det enda som gick i öronen på dom. Men nu, nu är jag själv indragen. Mamma fick skivan på julklappsleken och nu blir den mitt soundtrack till hemtentan. Jag ger mej! Låtarna e grymma å ha malandes i bakgrunden. Kärlekens tunga me September är min favorit just nu och inget kan få mej på humör som när Lill-Babs ska riva hela hacket.

Som sagt så är helgen över och det är dax för plugg. Men fint har det varit.



Jag slutförde "uppdrag tomte" under julaftonen. Mina mål var knattarna på Ågatan och gammlisarna på mammas jobb. Mycket uppskattat men jag funderar på å käka krita till nästa år. Tror det var rösten som gjorde att Elias nästan avslöjade mej. Jag totalignorerade hans fantasipåståenden när jag kom tillbax efter att ha bytt om runt husknuten om att det skulle va jag som var tomten. Kan vara det att jag missade att ta med mej ombyte och klev in i endast tights å en undertröja. Det kan ju ha verkat lite suspekt när det var 12 minus ute. Trench-coat till nästa år. Kom-ihåg-lapp till mej kom-ihåg-lapp till mej. Verkar ju funka på mina kollega fantomen och delvis på superman. Han kör ju dock me glajjerna åxå. Fast jag tror Louise Lane e honom på spåren...



Aftonen avslutades med lite andlig spis. Känner att jag behöver G på min sida det kommande året om allt ska gå i lås för det känns lite för otroligt för att vara sant just nu. (på bilden har alltså inte mässan börjat än, mamma och dom andra damerna och herrarna sjunger upp.)




Juldagen hängde ja me de små barnen. Vi åt makajoooner å köttbullaj. Sen gjorde jag mej populär med mitt medhavda godis. Elias undrade om jag hade gjort godiset själv eller om jag köpt det på Shell. När jag sa att jag köpt det på hemköp blev han mycket konfunderad och ville veta exakt vart detta hemköp låg och varför jag handlade där och hur man kom dit. Jag tog fram white boarden.
Dom är härdade med. Ingen sockerkick så långt ögat nådde. Elias somnade i den sista kolan och Livan satt som paralyserad framför Pinocciho.

Så nu är mina fingrar uppvärmda och jag håller deadlinen att ta tag i hemtentan innan 11.00.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: