velkommen hjem

Nu har vi åter sladdat in i Växjö och äntligen är stan täckt av vitaste snö. Vi har haft värsta bästa veckan i Gbg och Trollis! Speciellt i Gbg där den avslutades med att jag stog öga mot öga med Sveriges snyggaste man, Brolle(!!) vid ett övergångställe i närheten av våran lägenhet. Ahh, julklapparna kommer tidigt i år.



Utsikten från lyan höll jag på å skriva, men ni ser ja ju att ja tagit den utanför ICAan. Men vi ser den fina belysningen från lyan med. Som å ha en adventljustake, fast utanför fönstret. Lite ljust nu på kvällarna då jag lyckades riva ner ena rullgardinen. Hela cirkusen for i backen i torsdags, vilket kanske inte var så konstigt då fästet var TJEPAT på plats.



I torsdags sprang ja runt på stan å jaga julkappar. Inne på Weekday hitta ja den här krabaten som var väderriktigt klädd.

Slutate me en bättre middag på Vanilj me Riddarn. Jag gav henne en försenad 30 årspresent i from av målarduk färger, skuggpennor å annat krafs.


Hon är så ungdomlig fast 30 fyllda...

Jag och M åt svingo mat på nåt fransktställe på Vallgatan.




Hade gärna tagit efterrätt också om inte konsekvensen hade blivit så tråkig. Jag spenderar tillräckligt med tid på damrummet som det är just nu...

Nästa gång vi är i Gbg så kommer vi va ett gött gäng som samlas här för att känna in stämningen. den 11 dec går årets besök på liseberg av stapeln för den som är intresserad är det bara att joina oss när mörkret kommer.



Jag hälsade även på Natz och vi pratade om livets vändningar och såklart lille hårbollen Colin som är sötaste killen just nu! Längtar till jullovet då ja kan hänga me familjen Bengtsson/Östman mer!

Nu ska jag ta hand om tvätten å kolla på premiäravsnittet av På spåret som äntligen är tillbax! Sen ska jag ut i snön å in till stan för lite adventspussel hos F:et.

Glad och go advent på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: