workning 9-5

Vi hade glömt å lämna en lampa tänd för lilleman, stackarn. Blir lätt så när det är ljust när man lämnar å mörkt när man kommer hem. Det har varit en lång dag idag. Först seminarium med redovisningar i 4 timmar, det var rätt segt. Vi har Sveriges tjötigaste lärare med. Idag var ja tvungen å säga till henne på skarpen när han la sej i när vi försökte förbereda våran redovisning. Mitt tålamod är ju inte på topp just nu. Efter semi var det dax för föräldragrupp del 2. Trodde det var komplicerade förlossningar idag men det handlade om smärtlindring. M var lite orolig för att vi skulle få öva på att andas och att han då inte skulle kunna hålla sej för skratt. Jag lovade och svor på att man håller inte på me sånt längre. Tji fick jag. Vi fick öva en bra stund på att andas, både olika länge och i olika takt. Jag fick sitta me ryggen åt M för att kunna vara seriös.
Nu har jag iaf äntligen landat i hemmet efter en runda me Bing åxå. Det biter rätt friskt i lilla kinden nu måste jag säga. Imorrn är det jag som tar upp mina snowjoggings från förrådet. Jag kommer ihåg förra vinter då ja å Sanniie stretade fram runt campus me snö upp till midjan. Då va vi inte så morska.

Resten av veckan kommer spenderas på bibblan med ännu en hääärlig hemtenta. Imorrn kickar vi nog igång med en långkörare, 8.00-sent.

Ikväll är M på match och ja kommer spendera kvällen med fötterna i högläge framför Top model och CSI samtidigt som jag trycker ner nejlikor i apelsinerna som ska hänga i hallen. JUL, JUL STRÅLANDE JUUUUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: