Klockan är 06.59 och jag ligger å väntar på att B ska vakna....

M är uppe å smyger runt han ska iväg på träningen sen flyger laget till Linköping för match. Dom kommer hem ikväll igen å d e ju alltid skönt. Nu är iof Sofia och Lars här så nu skulle d för en gång skull inte göra nåt om dom åkte dagen innan.
Anyhoo, vi andra ska åka till Umeå för lite ( läs: mycket) shopping. Jag har vridit ur hjärnan och lyckats klämma fram vad jag och M ska vara på halloween. Det är ingen idé ni frågar för ja säjer inte....nä men det är ingen idé sa ja ju.....men sluta!!....ni får se sen...men lägg av nu, nu pratar vi om nåt annat.
Till exempel hur kvinnan i hälsoaffären sålde hudsalva som schampoo till mej. Jag var där inne i måndags för att köpa schampo till min torra hårbotten. Jag ville inte köpa ett i en vanlig affär för d e så mycket kemikalier och ämnen som naturen blir ledsen av i såna specialschampo ( kan ja stava till schampo? Jag är osäker). Så då traska jag alltså in på hälsoaffären och hon hjälpte mej så vänligt och talade om att det fanns två sorter i samma serie som jag kan prova. Ett som jag kan ta 1 gång i vekkan i kombination med mitt vanliga schampoo och ett som jag kan använda varje dag. Jag valde det som jag kunde ha 1 gång i vekkan. Kom hem, hoppade in i duschen, tog en klick av "schampot"...Det lödrade inte och var väldigt tjock tyckte jag. Som balsam fast segare. Men vi som alltid låter top model och project runway ackompanjera våra dagar vet att "The wen-girls" får otroligt fint hår av schampo som inte löddrar. Underbart tänkte jag. Det här är bra grejer! Man kanske ska låta d sitta i lite som ett balsam. Jag tog dock mitt vanliga schampo efteråt för det kändes ändå lite konstigt. Så eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle använda mitt mirakelschampo och det stog heller inget om håret på tuben ( förståligt) så gikk jag igår tillbaka till affären där det med hjälp av en annan expedit visade sig att jag hade använde hudsalva i barret. Jag fikk byta och allt är frid och fröjd. Men kvinnan i affären ska ha cred för sin säljteknik. Hon stog ju länge å berätta om hur nöjd hennes man var som använde "schampot" en gång i vekkan och hur den andra tuben hon visa mej, som inte heller va schampo, var en storsäljare. Hon var trots allt mycket trevlig så jag skulle inte vilja kalla henne för klåpare men ändå. Klåpare!!

Se där! Nu rasslade det till från Bs rum.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: