Ur spår!

Kan bli en dyr mammaledighet det här. Gikk loss redan dag 2. På Lidl av alla ställen! Skulle bara ha lite bebiskläder egentligen. Så susade dit i morse och det var KÖ ut genom dörrn! Är ju nästan aldrig där å handlar men när det hänt så brukar det va ödsligt med folk.
Nu var kärringarna som galna och gubbarna stog uppställda överallt med väntande vagnar. Ord som vakta och hinner flög i luften och det var ullaredsstämning.
Jag kom inte fram med nån korg och skulle bara ha så lite så försökte smita imellan. Men nånstans mellan sport-bharna och linfröna ryktes jag väl med på nåt vis och plötsligt var min korg ( som jag tillslut insåg att jag behövde) full med allt från ljuslyktor till barnlinnen och jag stog och googlade huruvida pelargoner är svåra eller lätta att sköta och jag slog till på ett 6-pack för 59:90.
Till saken hör att vi var där igår åxå (!). Im this close to be a couponer...

En timme senare pustade jag ut i bilen och sladdade vidare till jobbet för ett ordentligt hejdå med tillhörande glassfest och tömning av skåp och 
lådor.

Fina blommor från fina föräldrar förärades jag med. Känns så underbart att ha ett sånt jobb att komma tillbaka till!! Men nu njuter jag helt och fullt av ledigheten. Nästan så jag tycker det är ok om bebisen stannar i magen några dagar till...


Möblerna är färdigmålade och det blev riktigt bra! Köpte som sagt en stor ljuslykta att ha i uterummet och med pelargonerna, nya dynor och den beställda mattan tror jag vi kan ha goa grillkvällar här.

Nu ska jag hjälpa B att hitta nappen till den döda humlan hon går runt och bär på. Gissar att den är liten och svårfunnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: