uppdaterad

Igår blev "lilleman" 8 veckor. Som sagt är han rätt stadig. Drar storlek 62 nu så det vara bara att lägga undan dom mindre storlekarna när vi kom hem från semestern och köpa lite nytt. Tur att det är rea i butikerna. Han har iof mest bara blöja nu när det är den varmaste veckan i mannaminne.
Klägget i ögat vägrar gå över men vi torkar så gott det går. Va ingen fara med det iaf sa BM igår. Glömde tyvärr fråga när det brukar gå över. Vill inte googla heller för då kommer det väl upp på familjeliv nån vars barns öga trillat ut...

Han skrattar nu och är en riktig babbelbyxa.





Han brukar somna för natten mellan 21-23. Äter nångång mellan 02-04 och sen igen mellan 06-08. Med avvikelser givetvis.
Inte så intressant för er å läsa men mycket intressant för mej om nåt år när jag börjar salta mina historier.

Pratade med en kompis igår om att vi gör lite tvärtom. Inte alls mycket minnesgrejer och skriverier om första barnet som man brukar höra att alla gör. Men desto mer nu på andra som sägs bara får hänga på. Dels tänker jag på att skriva mycket mer här om va som händer med S och har redan börjat fylla i "mina första år" boken som han fikk. Kommer väl inte fylla den precis men kul att ha införtankar, förlossningsberättelsen, hur vi tänkte med namn, nånstans att ha BB-armbanden osv.

Har ju fått fram kameran lite i sommar åxå. Ska bara framkalla me...

Nu kommer snart M hem. Jag och B ligger och svalkar oss i sovrummet, det näst svalaste rummet i huset. S ligger i snickeriet som är det svalaste rummet i huset. Vi tillbringar dagen som om det var riktigt dåligt väder. Och det är d ju, dåligt bebisväder.
Men i eftermiddag blir det bad på kolbacken och ikväll ska vi klibba ihop oss med Maria och Jögga.


 



Kommentarer
Postat av: Proppis

Inte konstigt att han e en babbelbyxa med den systern. Heja Sigge växväx

2014-07-24 @ 23:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: