jag kom, jag bakade, jag segrade

Jag gjorde degen igår. min första. På mammas recept. Det såg lovande ut.

Imorse smakade den fint och när Guro, Lisa och Vida ramlade in visade det sej att den höll för bak åxå. Bella och Vida var så härliga och bakade på mellan tuggorna. Det urartade naturligtvis i mjölkaos eftersom alla barn har en förkärlek för just mjöl som man glömmer av varje gång ( titt som tätt vart 10e år) det är dags för bak. Sigge och Lisa kryddade sina kakor med några kungliga nysningar och det som fanns på golvet.
Men det var mysigt med puls och nu är all deg uppbakad förutom en liten klump som vi sparade till M.
Om ingen kräks inom 24 timmar skulle jag säja succé.




Bjällerklang!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: