solens energi

Igår va vi ute på trevligheter.
(null)

Idag skulle jag tränat men en kombi av trött i ögat och världens största sol ute gjorde att jag tog en go prome ute istället. Men innan det började det klia lite i trädgårdsfingrarna. Det är kul med växter alltså. Forska i hur man ska sköta dom å prata me dom.
Innan jul tog jag några qvistar från murgrönan i vardagsrummet och dom gjorde som dom skulle å rotade sej. Den dess har dom väntat på en kruka att leva vidare i. Och idag fick jag riktig feeling i solväggen. Så dom fick ny kruka och Sigges moncterior (stavas?) och utökat boende. Dom har vart så kinkiga och sett ledsna ut och vill ha vatten varje kvart. Det visade sig va ungefär 1 cm jord kvar och resten rotsystem..
Så jag ansade och nu ska vi se hur d går.
Snarkfest för den oinvigde men spännande för växfantasten.🌱
(null)

Ankorna är tillbaka, ett vårtecken. För tidigt jag vet. Vi är mitt i vintern.
Men nu har jag gått vidare med ett löfte till mig själv att nästa vinter ska jag ta till vara på med skidåkning och skridskor på frusna sjöar. Men för nu är vintern förbi vad mej anbelangar. Mot vååååren!😎🦆
(null)
Go tacolunch i solen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: