gud hör bön

Igår passade jag å Sofia dom bästa barnen när deras föräldrar ville åka å kolla på lite hårdrock. Eftersom jag inte har varit mitt vanliga sprudlande jag d senaste dagarna( går på en kur av ipren, maxintag av bafusin, 7 chinagard(stavas?) kiwi och honung för att bli frisk till helgen) så bad jag vår herre att lillpojken skulle vara myselias som vill titta på film o ligga å gozza i soffan och snällt äter sin kvällmacka och dricker sin mjölk inte sitt alias Elis Klätterapa med en ljudnivå som får statyer att mjukna. Å han var myselias världens bästa. När ja kom dit gick vi upp i hans nya rum där han fått ett kök med tillhörande restaurangdel. Jag blev bjuden på kokt strykjärn och andra delikatesser innan det var dags för Mi och Petter att bege sig. Då hoppa vi ner från övervåningen och slängde på kofilmen. Jag måste låna den av dom å se hela. Den är riktigt rolig. Men Elias vill alltid spola förbi de hemska  och sorliga scenerna så jag har aldrig fått in känslan. Efter hela den filmen och halva Ronja Rövardotter tyckte jag att han hade kämpat länge nog med ögonlocken och vi gick å la oss. Jag med halva benen utanför å han me utsträckt arm på mitt huvud. Efter 5 låtar somnade han och jag kunde joina tjejerna ute i soffan igen. Vi kollade på Linas kvällsbok och jag tror att Livan lärde sig en hel del. Skönt för föräldrarna så slipper dom ha blommor å bin-snacket senare. Hon fick välling prick 21.00 som beordrat och knoppade in innan hon han svälja sista dropparna. ingen oro, ingen stress eller press på hela kvällen. Underbara ungar!!!



Kommentarer
Postat av: Mia

ja ibland går det som på räls =)

kram

2009-08-26 @ 11:22:52
URL: http://spaaniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: