Att man ska behöva tänka på allt!

Jag blir ju helt överväldigad av dåligt samvete just nu över kött man inte ska äta och kläder man inte ska bära, källsortering, konsumtion, importerade grönsaker och faan å hans moster.

Det är ju så inne me färska blommor och det bästa alla vet är färska blommor på bordet. Såå fräscht och det gör uppenbarligen folk glada. Men då läste jag att även detta påverkar miljön typ asamycket. Med alla transporter av blommor som vi inte har säsong på. Tulpaner tex (mina älskade tulpaner) importeras allt som oftast med flyg och det är ju väldigt onödig påverkan på miljön. 

Det är så jobbigt att behöva ta hänsyn och tänka på allt jämt. Det samhälleliga dåliga samvetet gnager i en allt som oftast.
Men det är faan det minsta vi kan göra när vi har det så bra som vi har det!
Bra påminnelse för mej åxå som vill skrota och köpa allt nytt till nya huset.


Konstigt man blir glad då. Dom är ju så fina. Ska försöka bli lika glad av en tall, jag lovar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: