Du är fortfarande placerad i kö...

Ja d är väl det minsta! Att jag ska få va kvar i kön iaf. Ringer runt halva stan för att få en tid för halsprov på flickan B. Har självdiagnostiserat henne med streptokocker typ halsfluss men tyvärr tyvärr jättetyvärr hoppade jag över dom 7 åren som läkarstuderande och får inte skriva ut recept. Tråkigt för mej (och B) nu. Först vill vårdcentralen inte ens svara men sen klämde jag mej till slut fram och hinner knappt öppna mun innan hon vill hänvisa mej till en webdoktor för dom har så hög belastning . 

Och jag är inte svår så, det kan jag väl prova. Nån stackars läkare som sitter framför en skärm och ska försöka se hur B ser ut i halsen och bedöma hur hon mår. Spontant känns det lite skitsvårt. Jag ska dessutom först själv fylla i ett formulär med en personlig bedömning av mitt barn. Är hon öm på utsidan av halsen, vita prickar i halsen osv osv. 
So far so good. Om det inte vore för att det står på Dr Krys (yes) hemsida att dom inte kan bedöma åkommor med ont i halsen för det måste tas ett halsprov. Och det är svårt för att inte säja omöjligt via webben.

Jag är ju inte så orolig för B just. Det här ska väl gå över. Men de är ju rätt smittsamt och jag vill inte skicka henne till förskolan om nu febern ger med sej så hon smittar alla om bakterierna är kvar. 5e dan med feber känns åxå som det räcker.

Nu kom jag fram till vårdcentral nr 2. Rådet blev att åka till vårdcentral nr 1 om dom inte svarar i telefon, "så får dom lösa det där".

Ahhh, tack för "hjälpen".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: