När det är fest på gång

Att veta vad man ska ha på sej på fest. Det är ju halva nöjet att klura på vem man ska vara när det är dax för gallej. 

Om det blir spontanutgång (som ändå brukar bli lika roligt) så är halva kvällen ju bortgjort om man bara ska rafsa på sej nåt i rödaste rappet.

Jag vill när vänner messar "vad ska du ha på dej?" kunna svara alternativ 3 "det har jag inte hunnit tänka på än, slänger på nåt bara".
Men istället är det alltid alternativ 1, En uppstapplad out-fit som är klar sen 2 veckor tillbaka, de 3 senaste dagarna har jag vart inne på smycken. Eller alternativ 2, fullständigt panik "jag har inget att ha på mej!! Allt är ful och jag är fel och nu går jag å lägger mej."

Men ändå. Har man nåt inplanerat längre fram är det ändå roligt att hålla på å fixa inför det tycker jag. Riktigt navelskåderi blir det om jag och Frida ska nånstans. Om det är med Natz så brefar vi lite och sen tar hon på sej det hon känner sej fin i oavsett om det är gala el AW. Om jag å Sofia ska iväg så kan vi åxå bolla fram till en viss gräns. Till hon tröttnar på mej och inte orkar höra mer om "men tänk om det blir si, el tänk om det blir så."
Men med Frida tar det aldrig slut. Det ska diskuteras ner till minsta söm och paljett. "Ska det va rå kant på de svarta jeansen eller bara vanlig söm". "svarta pumps eller mörkgrå?" Vi kan hålla på hur mycket som helst.  Om det slutar alltid på samma sätt med blus, svarta jeans och lite ångest. Och ett uns besvikelse över alla roliga kläder och out-fits man hade från början tänkt men som valdes bort.

Till slut har jag lika kul oavsett för en faktor har kommit in i mitt uteliv de senaste åren och det är bekvämlighet. Det ska va snyggt men åxå bekvämt. Inte sitta åt över midjan på fel ställe eller konstig urringning som behöver tejp. Det ska kunna ätas å dansas! Klackarna ska alltid ändå va på. Dom blir bekväma under kvällen tillsammans med några glas bubbel.

Nu ska vi fira Karin heeela lördagen och ha lite plock å bubbel framåt eftermiddagen så nu har jag googlat tunnbrödsrullar i typ...3 dar...rimligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: