Vi funderar

på att gå på aw på fredag. Eller jag umgicks med den tanken som jag snabbt fortplantade hos en vän.

Fick ett förslag som hon taggat mej i på facebook som verkar mycket lockande på ett ställe som inte funnits så länge här i stan så dom har lite awpremiär. Kul!
Samtidigt, som min första tanke är "-oohh, aw på ett poppis ställe. Billigt i baren och bra käk. Kommer va massa me folk. Jobbigt! Trångt och man vet inte om man får sin drink el om maten tar 200 år. Ska vi boka bord där iaf så vi får sitta?" osv osv. Lite puls bara jag tänker på det. Stressigt. Aw är såååå härligt å avslappnat. Hela konceptet grundar sej i att man bara slinker in och är härligt relääääxt och whatever minded.
Så.inte.jag. Jag får lite samma känsla som när jag jag åkte ut till bergvik i lördags och det va så (in i helvete) mycket folk. Helt knökat på parkeringen (enligt mej, men då krävs det bara att det är mer än 20 bilar på en parkering för 1000 bilar...).
Hela mitt vara gick åt till att inte bara ta en u-sväng i rondellen och åka hem igen. Jag får lite kramp i hjärnan och svänger inte av direkt så jag parkerar längst ut utan jag hänger på bilen framför som ska in i smeten framför ica maxi. Och nu ratar jag inte längre en Ford kuga. Jag kör en långtradare med släp på 10 meter och behöver svängradie på 2 km. Väntar bara på att jag mejar ner nåt gottesuget barn. 2 djupa andetag i knapp styrfart säjer jag till mej själv -"sväng höger nästa, lugnt å sansat MEN DU MÅSTE UT!!"
Efter mitt ärende därute skulle jag åka å träna men kändes redan som jag gått en rond när jag ändå till slut lyckas parkera och fått lämna tillbaka skorna (där det åxå va för mycket folk för mej aff tänka så jag kunde inte välja några nya utan fikk lämna tillbaka och få sämre rabatt istället för att få ett par andra skor gratis..)
Har ett oproportionerligt stresspåslag när jag inte vet hur saker och ting ska bli. 
Men det märks inte och jag har alltid supertrevligt och roligt på alla sätt och vis när jag är med på trevligtheter.
Njuter åxå väldigt mycket av riktigt god mat och bra samtal och framförallt att bara få sitta ner och relääääxa. Så ge mej en bestämd stol and you find me there.

Massa gånger jag haft roligt utan å veta upplägget inne.🥂👯🙌🏼



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: